Kato Live embed Video

kato-podcast

Totalul afișărilor de pagină

Translate

TRANSLATE with Bing

joi, iulie 23, 2015

Cercetătorul Michael Norton despre metoda ştiinţifică în care poţi să cumperi fericirea


Michael Norton: Cum să cumperi fericirea
Conferinţă TED 

Filmed November 2011 at TEDxCambridge  
https://www.ted.com/talks/michael_norton_how_to_buy_happiness?language=ro#t-135135

La TEDxCambridge, Michael Norton împărtăşeşte cercetări fascinate despre cum pot banii cumpăra cu adevărat fericirea - atunci când nu-i cheltui pentru tine. 
Ascultaţi aceste date surprinzătoare despre diverse modalităţi prin care cheltuind pro-social îţi poate fi util ţie, muncii tale şi (desigur) altor oameni.


Transcrierea Conferinţei : 
Vreau să vorbesc azi despre bani şi fericire, două lucruri la care mulţi petrecem o grămadă de timp gândindu-ne, fie încercând să le câştigăm, fie încercând să le sporim.  
Mulți rezonăm cu următoarea zicală.  
Vedem în religii şi în cărţi de autoperfecţionare că banii nu pot cumpăra fericirea.  
Vreau să sugerez azi că de fapt e greşit. (Râsete) 
Sunt la şcoala economică şi cu asta ne ocupăm.  
E greşit şi dacă de fapt crezi asta, nu-i cheltui cum trebuie.  
Aşa că, în loc să-i cheltui ca de obicei, poate dacă îi cheltui diferit, s-ar putea să meargă puțin mai bine.  
Înainte să vă spun modalităţile de a cheltui care vă vor face mai fericiţi, să ne gândim la modurile în care cheltuim de obicei care de fapt nu ne fac mai fericiţi.  
Am făcut un experiment simplu.  
CNN, cu puţin timp în urmă, a scris acest articol interesant despre ce se întâmplă cu oamenii când câştigă la loterie.  
Aparent oamenii cred dacă câştigă la loterie viața va deveni minunată.  
Articolul arată cum le sunt distruse vieţile.  
Ce se întâmplă când oamenii câştigă la loterie: în primul rând, cheltuie toţi banii şi intră-n datorii, în al doilea rând, toţi prietenii şi toate cunoștințele îi caută să le ceară bani.  
Le distruge relaţiile sociale, de fapt.  
Aşa că au mai multe datorii şi mai puține prietenii decât înainte să câştige la loterie.  
Ce a fost interesant la acest articol, oamenii care l-au citit au început să-l comenteze.  
Şi în loc să vorbească despre cum au realizat că banii nu aduc fericirea, toată lumea deodată a început să spună, "Ştii ce aş face dacă aş câştiga la loterie?" şi să fabuleze despre ce ar face.  
Aici sunt doar doi din cei pe care i-am considerat interesant de menționat.  
O persoană a scris, "Când voi câştiga, voi cumpăra un mic munte şi voi contrui o căsuță în vârf." (Râsete)  
Altă persoană a scris, "Aș umple o cadă mare cu bani, aș intra în cadă fumând un trabuc mare sorbind dintr-un pahar de şampanie." Devine şi mai rău: "Apoi mi-aș face o poză multiplicată în zeci de exemplare.  Oricine ar cerşi bani sau ar încerca să stoarcă bani de la mine ar primi o copie a pozei şi nimic mai mult." (Râsete)  
Multe din comentarii erau exact de acest gen, unde oamenii primeau bani şi de fapt îi făcea antisociali.  
V-am spus că ruinează vieţile oamenilor şi că prietenii îi bat la cap. 
Și adesea banii ne fac să ne simţim foarte egoişti şi facem lucruri doar pentru noi înşine.  
Ei bine, poate motivul pentru care banii nu ne fac fericiţi este că întotdeauna îi cheltuim pe lucruri greșite şi în particular îi cheltuim mereu pentru noi înşine.  
Ne-am gândit, m-am întrebat ce s-ar întâmpla dacă i-am face pe oameni să cheltuie mai mult pentru alţii.  
În loc să fiţi antisociali cu banii dvs., ce-ar fi dacă aţi fi puțin mai prosociali?  
Ne-am gândit să-i determinăm pe oameni să facă asta să vedem ce se întâmplă.  
Deci, să lăsăm pe unii să facă ce fac de obicei, să cheltuie banii pentru ei înşişi, şi să-i facem pe alții să dea bani, apoi să le măsurăm fericirea să vedem dacă devin mai fericiţi.  
Iată prima modalitate prin care am făcut-o.  
Într-o dimineaţă în Vancouver ne-am dus în campus la Universitatea din British Columbia, am abordat lumea şi am zis, "Vrei să participi la un experiment?" Au răspuns, "Da."  
I-am întrebat cât de fericiţi erau şi le-am dat un plic.  
Într-unul din plicuri scria: "Pâna la 5:00 pm azi, cheltuie banii aceştia pentru tine."  
Şi am dat câteva exemple pe ce puteau fi cheltuiţi.  
Alţii, de dimineaţă, au primit un bilet care spunea, "Până la 5:00 pm azi, cheltuie aceşti bani pentru altcineva."  
În interiorul plicului erau bani. Şi am decis câţi bani le-am dat.  
Unii au primit acest bilet şi $5. Alţii au primit acest bilet şi $20. I-am lăsat să-şi continue ziua. Au făcut ce au dorit.   
Am descoperit că i-au cheltuit cum i-am rugat. 
I-am chemat seara şi i-am întrebat :"Pe ce ai cheltuit banii şi cât de fericit te simţi acum?" 
Pe ce i-au cheltuit ?  
Ei bine, fiind studenţi, o grămadă din ce au cheltuit pentru ei înşişi a fost pe lucruri ca cercei şi farduri. 
O femeie a spus că a cumpărat un animal de pluș pentru nepoata ei. Unii au dat bani oamenilor fără adăpost. 
Un impact uriaș aici la Starbucks. (Râsete)  
Dacă dai studenţilor $5, arată a cafea pentru ei, aleargă la Starbucks şi îi cheltuie cât pot de repede. 
Dar unii au cumpărat o cafea pentru ei înşişi, cum ar face în mod obişnuit, iar alţii au spus că au cumpărat o cafea pentru altcineva.  
Deci aceeași achiziție, orientată către tine sau către altcineva.  
Ce am descoperit când i-am chemat la sfârşitul zilei?  
Cei care au cheltuit bani pentru alţii au devenit mai fericiţi.  
Cu cei care au cheltuit pentru ei înşişi, nu s-a întâmplat nimic.  
Nu i-a făcut mai puţin fericiţi, doar că n-a făcut mare lucru pentru ei.  
Şi celălalt lucru pe care l-am observat e că suma de bani nu contează atât de mult.  
Oamenii au crezut că $ 20 ar fi mult mai bine decât $ 5.  
De fapt nu contează câţi bani cheltuieşti.  
Ce contează cu adevărat e să-i cheltuieşti pentru altcineva şi nu pentru tine.  
Vedem asta mereu când dăm bani oamenilor să-i cheltuiască pentru alţii, nu pentru ei.  
Bineînţeles, aceştia sunt studenţi în Canada -- nu populaţia cea mai reprezentativă a lumii.  
Sunt destul de bogaţi şi înstăriţi şi au tot felul lucruri.  
Am vrut să vedem dacă e valabil peste tot în lume sau doar prin ţările bogate. Aşa că am mers în Uganda şi am făcut un experiment asemănător.  
Imaginaţi-vă, în locul oamenilor din Canada, am spus, "Spuneţi când a fost ultima oară când aţi cheltuit bani pentru voi înşivă sau pentru alţi oameni.  
Descrieţi. Cât de fericiţi v-a făcut asta ? " 
Sau în Uganda, "Spuneţi când aţi cheltuit ultima dată bani pentru voi înşivă sau pentru alţii şi descrieţi acest lucru."  
Şi apoi i-am întrebat din nou cât de fericiţi sunt.  
Ce am văzut e uimitor, sunt aspecte umane universale legate de ce faci cu banii, dar există şi reale diferenţe culturale referitoare la ce faci cu ei.  
De exemplu, un tip din Uganda a spus: A spus, "Am sunat o fată pe care doream s-o curtez."  
De fapt au avut o întâlnire, şi a spus la final că n-a "dobândit-o" până acum.  
Iată un tip din Canada. Un lucru foarte similar. "Mi-am scos prietena la cină. Ne-am dus la un film, am plecat devreme, apoi ne-am întors în camera ei ..."doar pentru prăjitură - doar o felie de prăjitură."  
Universal uman - cheltui bani pentru alţii, eşti drăguţ cu ei.  
Poate speri ceva, poate nu.  
Dar vedem diferenţe extraordinare.  
Uitaţi-vă la aceştia doi. Asta e o femeie din Canada. Am întrebat, "Când ai cheltuit bani pentru altcineva?"  
Ea spune, "Am cumpărat un cadou pentru mama. Am mers cu maşina la mall, am cumpărat un cadou, l-am dat mamei."  
Un lucru foarte frumos. E bine să iei cadouri pentru oamenii pe care-i ştii.  
Comparaţi cu povestea acestei femei din Uganda. "Mergeam şi m-am întâlnit cu o veche prietenă al cărei fiu era bolnav de malarie. Nu aveau bani de loc, s-au dus la o clinică şi i-am dat ei aceşti bani."  
Nu sunt $10.000, sunt în moneda locală. Deci e o sumă foarte mică de fapt. Dar motivaţia e extrem de diferită aici. Asta-i o nevoie medicală reală, efectiv o donaţie care salvează o viață.   
Cazul de mai sus, e doar un fel de ... am cumpărat un cadou pentru mama mea.  
Totuși ce vedem mereu: modul specific în care cheltuieşti pentru alţii nu e nici pe departe atât de important ca faptul că cheltui pentru altcineva ca să te faci pe tine însuți fericit, ceea ce-i foarte important.  
Aşa că nu trebuie să faci lucruri uimitoare cu banii ca să fii fericit.  
Poţi face lucruri mărunte, triviale şi tot poţi obţine aceste beneficii. Astea sunt doar două ţări. Am vrut să mergem și mai departe, să aruncăm o privire la fiecare ţară din lume dacă am putea, să vedem ce relaţie există între bani şi fericire.  
Am luat date de la organizaţia Gallup, pe care o ştiţi de la toate sondajele politice care au avut loc recent.  
Au întrebat oamenii, "Aţi donat recent bani pentru acţiuni caritabile?" şi i-au întrebat, "Cât de fericiţi sunteţi cu viaţa dvs. în general?"  
Şi putem vedea care-i relaţia dintre aceste două lucruri.  
Sunt corelate pozitiv ? 
Dând bani te face fericit ?  
Sau sunt corelate negativ ?  
Pe această hartă, verde înseamnă că sunt corelate pozitiv şi roşu înseamnă că sunt corelate negativ.  
După cum vedeți, lumea e majoritar verde.  
Aşa că în aproape fiecare ţară din lume unde avem aceste date, oamenii care donează bani pentru caritate sunt mai fericiţi decât cei ce nu donează bani din caritate.  
Ştiu că toți vă uitaţi la acea ţară roşie din mijloc.  
Aş fi nedrept dacă nu v-aş spune ce este.  
E de fapt Republica Centrafricană. Puteți inventa poveşti. Poate e diferit acolo pentru un motiv sau altul. 
Chiar mai jos, acolo către dreapta e Rwanda, care-i uimitor de verde.  
Deci aproape oriunde ne uităm vedem că dacă dai bani eşti mai fericit decât dacă îi ţii pentru tine.  
Dar viaţa la locul de muncă, unde ne petrecem tot restul timpului când nu suntem cu cei pe care-i știm?  
Am hotărât să inserăm nişte companii şi să facem ceva similar. Astea sunt echipe de vânzări în Belgia. Lucrează în echipe; ies pe teren şi vând doctorilor, încearcă să-i convigă să cumpere medicamente.  
Ne uităm să vedem cât de bine vând în funcţie de echipa de care aparțin. 
În unele echipe, am dat oamenilor bani pentru ei înşişi şi am spus, "Cheltuieşte-i cum vrei pentru tine," exact cum am făcut cu studenţii din Canada.  
Dar în alte echipe am spus, "Uite 15 euro. Cheltuieşte-i pentru unul din colegii tăi săptămâna aceasta. Cumpără-i ceva, un cadou pe care să i-l dăruieşti.  
Şi apoi vedem, ei bine, acum avem echipe care cheltuie pentru ei înşişi şi avem aceste echipe prosociale cărora le dăm bani pentru a îmbunătăţi puțin echipa.  
Motivul pentru care am o piñata caraghioasă aici: una din echipe a strâns banii şi a cumpărat o piñata, apoi s-au strâns în jurul ei, au lovit-o şi toate bomboanele au căzut din ea.  
O prostioară copilărească, dar gândiţi-vă ce diferenţă faţă de o echipă care n-a făcut asta, au luat cei 15 euro, i-au pus în buznar, poate şi-au luat o cafea, şi echipe care au împărtăşit această experienţă prosocială în care s-au adunat cu toţii să cumpere ceva pentru o activitate de grup.  
Ce vedem, de fapt, echipele care sunt prosociale au vânzări mai mari decât echipele care au avut bani doar pentru ei înșiși.  
Un mod de a privi lucrurile, pentru fiecare 15 euro pe care-i dai oamenilor pentru ei înşişi, îi pun în buzunar, nu fac nimic diferit de ce făceau înainte. 
Nu iese nici un ban de aici.  
De fapt pierzi bani pentru că nu-i motivează să lucreze mai bine.  
Dar când le dai 15 euro să-i cheltuie pentru colegii de echipă, lucrează mult mai bine în cadrul echipei, încât obţii un câştig uriaș raportat la suma investită.  
Realizez că probabil vă gândiţi în sinea voastră, totul e bine, dar există un context incredibil de important pentru legislația publică şi nu-mi pot imagina că ar funcţiona acolo.  
În fond dacă nu-mi demonstrează că funcţionează aici, nu cred nimic din ce spune.  
Şi ştiu că toți vă gândiţi la echipe de dodgeball. (Râsete) 
Am primit multe critici pe tema asta: dacă nu poţi demonstra cu echipe de dodgeball, totul e aiureală.  
Aşa că am mers şi am găsit aceste echipe de dodgeball şi am făcut testul. Am făcut exact acelaşi lucru ca înainte.  
Pentru unele echipe am dat bani să-i cheltuiască pentru ei. În alte echipe am dat bani să-i cheltuiască pentru colegii din echipa lor de dodgeball.  
Echipele care au cheltuit banii pentru ei înşişi au obţinut acelaşi procent de jocuri câştigate ca înainte.  
Echipele cărora le-am dat bani să-i cheltuiască unul pentru celălalt, au suferit transformări şi de fapt au dominat liga spre final.  
Peste toate aceste contexte diferite - viaţa personală, viaţa la servici, chiar copilării ca sporturile de sală - vedem că dacă cheltuim pentru alţii se dovedeşte mai benefic pentru tine decât cheltuindu-i pentru tine însuți. 
  
Deci voi spune: dacă crezi că banii nu pot cumpăra fericirea, înseamnă că nu-i cheltui cum trebuie !
Implicaţia nu e că ar trebui să cumperi acest produs în locul altuia, şi acesta e modul să devii fericit. 
De fapt, ar trebui să nu te mai gândeşti la ce produs să cumperi pentru tine, ci să încerci să oferi parte din ei altor oameni.  
Şi din fericire avem o ocazie pentru voi. 
DonorsChoose.org este o organizaţie non-profit în principal pentru profesorii din şcolile publice cu venituri mici. 
Aceştia postează proiecte, spun, "Vreau să predau la clasă Huckleberry Finn şi nu avem cărţile," sau "Vreau un microscop să predau elevilor ore de ştiinţă şi nu avem microscop."  
Tu şi cu mine putem merge să-l cumpărăm pentru ei.  
Profesorul îţi scrie o notă de mulţumire. 
Copiii îţi scriu o notă de mulţumire.  
Uneori îţi trimit poze cu ei utilizând microscopul.  
E un lucru extraordinar.  
Accesați site-ul şi începeţi procesul de-a gândi mai puţin la : "Cum pot să cheltui banii pentru mine?", şi mai mult : "Dacă am 5 dolari sau 15, ce pot face în folosul altor oameni?"  
Pentru că în cele din urmă când faci asta, descoperi că vei beneficia mult mai mult.  
Mulţumesc. (Aplauze)


Despre Michael Norton - Social science researcher: https://www.ted.com/speakers/michael_norton"Michael I. Norton is a professor of business administration in the marketing unit at the Harvard Business School
He holds a B.A. in Psychology and English from Williams and a Ph.D. in Psychology from Princeton
Prior to joining HBS, Professor Norton was a Fellow at the MIT Media Lab and MIT’s Sloan School of Management
His work has been published in a number of leading academic journals, including Science, the Journal of Personality and Social Psychology, Psychological Science, and the Annual Review of Psychology, and has been covered in media outlets such as the Economist, the Financial Times, the New York Times, the Wall Street Journal, and the Washington Post."




Distribuie articolul dacă ți-a plăcut, mulțumesc! 



-DONEAZĂ, dacă ți-a plăcut, susține ceea ce-ți place :) 


Donează prin PayPal, în contul reprezentat de acest mail: katonanico@gmail.com
Mulțumesc!

eJobs



APARATE pentru Relaxare, Protecție Energetică, Energizare, pentru starea ta de bine: LINK

Mind Synergy -
Stimulare cerebrală pentru relaxare profundă


-CĂRŢI SPIRITUALITATE (şi nu numai) recomandate de Kato :  http://loveblog4all.blogspot.com/2014/08/carti-spiritualitate.html

Evenimente generale Cluj Allevents.in:

-Dacă vrei să afli mai multe despre Kato şi activitatea lui :  https://www.facebook.com/notes/806080502769226/

Mai multe despre Kato : | Facebook

Resurse utile - Dezvoltare Spirituală : Toate siteurile de mai jos sunt administrate de mine şi vei găsi informaţii utile aici 1. Profil Googl



-De AICI(click aici) POŢI ASCULTA ŞI DOWNLOADA ÎN FORMAT AUDIO mp3 CREAŢIILE PERSONALE KATO, pentru a le putea asculta oriunde
-Dacă ţi-a plăcut, dă un click pe Like şi Distribuie, şi Abonează-te la postările noi ale acestui blog prin email, serviciul Feedburner, dând click aici: Subscribe to Love Blog 4 All by Email

-Apasă simultan tastele Ctrl şi D, pentru a adăuga acest site la Favorite (Bookmarks).

-Pentru a găsi ceva specific pe blog, poţi căuta după termen, la "Căutare", în stânga sus, sau pe coloana din stânga jos la Etichetele asociate postărilor (cuvintele albastre, în ordine alfabetică).

-Abonează-te la marea videotecă de pe canalul meu youtube (dă click pe categoriile de playlisturi să se deschidă toate):  http://youtube.com/user/katonanico

-Te poţi Abona şi la blogul meu "SPIRIT", să primeşti notificări pt postările noi, pe email, aici:  Subscribe to Spirit by Email

-Te invit să vizitezi şi mai noul meu blog : "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial" - http://katoparapsihologieextrasenzorial.blogspot.ro/
-Fă economie de timp şi bani, efectuând cumpărături online prin accesarea promoţiilor din reclame, susţinând totodată astfel şi acest blog. 
Mulţumesc !

-Aici ai linkul către  CUPRINSUL  blogului, cu lista tuturor postărilor, pe Categorii, plus toate articolele de pe siteurile mele "Spirit" şi "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial", peste 500 articole ! http://loveblog4all.blogspot.com/2015/11/toate-postarile-blogului-linkurile.html


SOFTWARE Prezentări Multimedia, Editare Foto, Video 2D, 3D, Webdesign, Webinarii, Email Marketing, etc. Promoţii şi Bonusuri...


 

software-deals.ro

  VigLink banner











Niciun comentariu:

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-60726497-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');