Get Response Email Marketing

Kato Live ora 22

Calendar Evenimente Spirituale România de Kato

3D Heading Maker

Totalul afișărilor de pagină

Translate

TRANSLATE with Bing

luni, martie 18, 2019

Fericirea nu vine prin renunțarea forțată la ceva


Fericirea este definită drept o stare de mulțumire sufletească intensă și deplină.
Este evident, deci, că dacă faci ceva care te nemulțumește, care îți produce neplăcere, suferință, nu te vei simți fericit, ci nefericit.

Există mulți oameni care ne îndeamnă să renunțăm la tot felul de lucruri ca să devenim mai fericiți. 

Există multe articole pe internet de acest gen.
Dar nu ne explică și cum poate fi operată renunțarea, astfel încât să nu ne producă senzația de neplăcere, suferință, adică de nefericire, de fapt.
Am întâlnit chiar articole cu liste de genul ”N lucruri la care trebuie să renunți pentru a fi mai fericit”. În acele lucruri sunt incluse gânduri, dorințe, obiceiuri, etc.
Ți se spune că trebuie să renunți la ele, nu ai de ales, dacă vrei să devii fericit. 
Dar, dacă ai renunța la ele, la acele lucruri, nu ai putea dobândi automat fericirea, deoarece fericirea vine din ceva ce dobândești, nu din ceva de care scapi, ceva de care te lași, te dezobișnuiești
Te poți simți mai bine, dacă înainte te simțeai rău, scăpând de o dependență, de exemplu, dar asta nu îți va aduce automat fericirea, doar faptul că te-ai lăsat de ceva, că ai renunțat la ceva.
De multe ori e chiar din contra, te vei simți mai nefericit de fapt, dacă nu ai rezolvat cauza și nu ai înlocuit / transformat lucrul /obiceiul la care ai renunțat, cu altul, mai potrivit, în compensare.
Dacă nu obții ceva în compensare, benefic, plăcut, atunci percepi renunțarea ca o golire, o pierdere, o suferință. 
De exemplu, un obicei nociv (care e nociv deoarece prezintă un exces, excesul fiind nociv, nu obiceiul în sine) îl ai deoarece el te ”ajută” cu ceva, ai anumite beneficii de pe urma sa. 
De exemplu o senzație plăcută, o relaxare. Dar pe de altă parte are și efecte nocive, secundare, colaterale.



La fel este și cu boala, prin analogie, unii oameni devin dependenți de starea de boală și nu mai vor să scape de ea, deoarece au anumite beneficii colaterale privind statutul de om bolnav (în special copiii profită de asta) - cei din jur sunt mai atenți cu ei, mai afectuoși, mai empatici, mai drăguți, mai iubitori, mai serviabili, scapă de anumite sarcini, datorii, responsabilități, se pot odihni și nu mai sunt stresați de alții, etc.

Dacă scapi de anumite obiceiuri nocive, care îți făceau rău cumva, din cauza unui exces, nu a obiceiului în sine, fă analogie și cu obiceiul de a lua medicamente, în care, conform unui dozaj recomandat, medicamentele îți pot face bine, dar au implicit și reacții secundare, efecte adverse, pot da dependență, supradozajul duce la întoxicare și poate fi letal.



În farmacologie se vorbește astfel de dozaj:
- Doza terapeutică - este cantitatea de medicament care determină apariția efectului terapeutic dorit,
- Doza maximă – cantitatea maximă de medicament care poate fi administrată fără a provoca efecte nocive,
- Doza toxică - cantitatea de medicamente care determină efecte toxice,
- Doza letală - cantitatea de medicament care produce moartea.
Deci totul depinde de măsură, de dozaj, căci orice îți poate face bine, într-o anumită doză, în doză exagerată poate să îți facă și rău.
Insuficiența și excesul sunt dăunătoare.



Fumătorul nu suferă neplăceri din cauză că fumează, din cauza actului de a fuma în sine, ci deoarece fumează mult, excesiv, și e ca și cum ar depăși doza maximă și ajunge la doza toxică. 
Cercetările efectuate pe fumători îi vizează pe cei ce fumează mult, minim un pachet pe zi, de regulă.
Sub 5 țigări pe zi nu este considerat nociv fumatul, deoarece nu apar efecte nocive la această doză.
În plus, contează și efectiv cât fumezi, în mod real, cât fum inhalezi în plămâni, căci unii țin țigara în mână mereu și trag de multe ori de ea, alții o lasă în scrumieră și uită de ea. 
Deci, între fumătorii care fumează două pachete pe zi, există mulți care de fapt fumează la nivelul a jumătate de pachet, deoarece li se consumă singure țigările, nefumate.
Ar fi de luat în calcul și fumatul pasiv aici, desigur, căci una este să stai într-o cameră mică și neaerisită și să inhalezi fumul emis de țigară, și alta pe o terasă, balcon, la aer deschis.
Am vrut să subliniez, prin aceste detalii, faptul că totul e relativ, funcție de sistemul de referință situațional specific, deci și rezultatele cercetărilor, statisticilor, sunt relative, au marjele lor de eroare, deoarece oamenii au obiceiuri și comportamente foarte variate.


Vreau să subliniez și faptul că renunțarea forțată, exagerată, aplicată într-o măsură inadecvată (prea brusc, intens, brutal), poate genera o stare de rău, de nefericire, o traumă chiar, care te va putea ”urmări” toată viața.
Nu e rău să renunți la ceva nociv, dar poate fi rău pentru tine, dacă renunți în mod inadecvat, poți suferi din această cauză.
Și, dacă suferi, nu ești fericit, nu-i așa?
Am văzut persoane care fumau mult, și s-au lăsat brusc de fumat, forțat, dintr-o dată, și au suferit o serie de tulburări, disfuncții somato-psihice, s-au îngrășat foarte mult în scurt timp, au avut probleme cardiace, de metabolism, și de altă natură. 
Una dintre ele mi-a recomandat în mod repetat să nu mă las brusc de fumat, că și-a dat astfel organismul peste cap, se simțea rău, dar nici nu voia nici să mai pună țigara în gură, deloc. 
Vorbim aici de sevraj - un sindrom de abstinență, manifestat printr-o puternică suferință fizică și psihică, specifică perioadei de încetare, de către persoana aflată în această stare, a consumului de substanțe care i-au indus starea de dependență.
Deci, dacă renunți brusc la ceva de care erai dependent, intri brusc în sevraj, și te vei simți rău, nefericit, inevitabil.
De ce să te simți însă rău, să-ți faci rău cu mâna ta, când ai putea proceda mai... blând cu tine, mai afectuos, mai înțelegător, fără a fi nevoie să suferi cu ceva? 
Dacă nu este posibil să nu suferi deloc, poți totuși atenua suferința, procedând în mod eficient, adecvat.
Este vorba deci de metoda și tehnicile folosite privind renunțarea, nu de faptul că nu ar trebui să renunți la ceva nociv, disfuncțional, din cauză că ai suferi de sevraj.
Părerile specialiștilor sunt împărțite, unii spun că oricum vei suferi de sevraj, și dacă te lași brusc și dacă te lași treptat.
Da, dar măsura este alta, și asta este important, dacă nu vrei să rămâi cu sechele în tentativa ta de a deveni fericit. 
Cred că este foarte important să fii blând și înțelegător cu tine, cu organismul tău, și să nu forțezi prea tare lucrurile, căci forțarea este ca o presiune care poate deteriora ceva, și când cedează ceva, cedează mereu în punctul cel mai slab, iar efectele nedorite pot fi importante.

Mark Twain zicea că cel mai ușor lucru e să te lași de fumat, căci el s-a lăsat de sute de ori. :)
Probabil și-a creat o obișnuință din asta, și și-a creat o plăcere așa, să se tot lase de fumat. 



Un aspect psihologic foarte important:
Psihologic, percepția creată de îndemnurile de a renunța forțat la ceva, pentru fericirea ta, este că pierderea a ceva te poate face fericit, nu obținerea a ceva, iar asta poate conduce la a adopta o gândire și un comportament disfuncțional, așa cum unele curente spirituale au dus la practici aberante, autoflagelante, pe ideea că suferința te ajută să te dezvolți, să evoluezi, te întărește, ce nu te ucide te face mai puternic, etc. 
Și adepții acestor curente își produc singuri suferință fizică, zilnic, își mutilează corpul, se autoflagelează, crezând că astfel vor deveni mai buni, mai evoluați, mai superiori, mai fericiți, suferind zilnic...
La fel este cu suferința psihică, ideea implementată sugestiv că trebuie să suferi psihic, prin renunțare, pierdere, pentru a deveni mai fericit.  
Este ilogic, utopic, căci fericirea vine din ceva ce obții, câștigi, împlinești, din ceva ce faci pentru asta, o acțiune, nu din ceva ce pierzi, ceva ce nu mai faci, din inactivitate.
Iar dacă renunți la ceva pentru a obține /câștiga altceva, adică realizezi în mod conștient o transformare, atunci nu mai vorbim de renunțare forțată, ci o transformare conștientă, intenționată, ceea ce e... altceva, căci aici este conștientizată o compensare, beneficiul obținut prin schimbare, transformare, care te motivează să obții ceva concret, util ție, pentru fericirea ta.
Obținerea acestui beneficiu poate contribui în mod real la starea ta de bucurie, împlinire, fericire.
Renunțarea forțată la ceva, fără compensare, fără bucuria oferită de compensare, nu poate duce la fericirea ta.
A renunța înseamnă ”a se lăsa de ceva, a întrerupe, a înceta de a mai face ceva; a părăsi de bunăvoie (ceva sau pe cineva).” sursa: DEX '09 (2009)

Renunțarea trebuie să fie voluntară.

Hai acum să ne concentrăm atenția asupra esenței a ceea ce te poate face mai fericit: 
nu renunțarea în sine, la ceva, ci ceea ce ai putea OBȚINE CA REZULTAT, în urma renunțării, beneficiul real, îți poate conferi senzația că ești mai fericit.
Este esențial să înțelegi asta, ca să îți poți dezvolta metode și tehnici adecvate, funcționale, care să te conducă în mod eficient la trăirea stării de fericire, la ”o stare de mulțumire sufletească intensă și deplină.”
Dacă te forțezi să renunți la ceva, este ca și cum ai lupta de fapt tu împotriva ta, împotriva voinței tale, împotriva unui obicei ”toxic” pe care îl ai, deoarece el îți oferă ceva de care tu simți că ai nevoie, trebuință, că te împlinește cumva.
Asta înseamnă să fii în conflict, de fapt.
Pe de o parte vrei să renunți la ceva, pe de altă nu, și apare o luptă internă, tensiune, încordare, stres.



Să luăm ca exemplu un obicei așa zis ”nociv”, la care alții recomandă să se renunțe, un caz concret, cunoscut de mulți oameni, cum este obiceiul de a fuma.
Fumatul este un comportament care se învață, care duce la o dependență psihologică de fumat, ce a apărut ca răspuns condiționat la anumite tipuri de situații de viață: o situație stresantă - cazul cel mai general, căci cu cât este mai stresat, cu atât fumătorul fumează mai mult, pentru a se liniști, calma, prin acest ”ritual”. 
Asta am experimentat și conștentizat și eu pe pielea mea.
Dezvoltarea unei adicții este asociată cu efectele pe care oamenii le găsesc a fi plăcute.
Pentru a înțelege mai bine de ce avem anumite obiceiuri, chiar nocive, este bine să conștientizezi faptul că ele te ”ajută” cu ceva, îți oferă ceva ce îți poate fi sau îți poate părea a fi util, benefic, necesar, pentru... fericirea ta (plăcere, satisfacție, etc)
”În doze mari nicotina este depolarizant al receptorilor nicotinici. 
În plus determină creșterea nivelului dopaminei la nivelul creierului, datorită inhibării MAO (monoamin oxidaza) responsabilă de metabolismul dopaminei
Însă nu se știe sigur dacă această acțiune poate fi atribuită nicotinei sau altor componenți din fumul de țigară (hidrocarburile cancerigene). 
Această acțiune asupra dopaminei este similară celei produse de cocaină și heroină, un motiv pentru care persoanele fumează: menținerea unui nivel ridicat de dopamină, care determină senzația de plăcere.
”Nicotina produce dependență de 6-8 ori mai mare decît alcoolul, dar la fel de mare ca și cocaina. 95-100% din fumători sunt dependenți.
Mecanismele dependenței
Se disting trei tipuri de dependență de nicotină:
1. Dependența comportamentală și socială care se asociază cu anumite momente ale zilei de lucru: așa numita „țigară la cafea”
2. Dependența psihică corespunde nevoii menținerii beneficiilor pe care le aduce nicotina fumătorului: senzația de plăcere, descărcare, satisfacție, stimulare intelectuală, stimulare generală.
Nicotina este singurul drog care stimulează funcțiile cognitive pe timp scurt, fumătorul fiind tentat în mod inconștient a începe o nouă țigară pentru a regăsi amintirea acelor senzații. 
Pentru a învinge această dependență sunt necesare activități compensatorii: mișcarea în aer liber, exerciții de relaxare, suptul anumitor produse .
3. Dependența fizică se instalează numai după cîțiva ani și nu este sistematică pentru toți fumătorii. Fumătorii cronici fumează în primul rînd pentru a evita acel sentiment de lipsă, care se manifestă prin nervozitate, irascibilitate, tulburări ale concentrării.
Dependența fizică este ușor de tratat prin intermediul terapiei de substituție: plasturele cu nicotină, gumele de mestecat pe baza de nicotină.

Prin combinarea celor 3 tipuri de dependență rezultă trei grupe de fumători:
1 Fumătorul cu dependență pur comportamentală, acest tip de fumător consumă sub 5 țigări pe zi, stoparea fumatului și reluarea este fără efort.
2 Fumătorul cu dependență comportamentală și psihică care fumează pentru a regăsi efectele psihoactive ale nicotinei. 
Consumă în general 20 sau mai multe țigări pe zi (funcție si de împrejurări)
3 Fumătorul cu dependență fizică asociata unei dependențe comportamentale, fumează mai mult de 20 țigări pe zi (consum constant)

Dependența de nicotină trebuie tratată ca o boală cronică, foarte mulți pacienți eșuează de la prima tentativă de dezobișnuință, trecând prin perioade de recădere și de remisie. 
Pentru a explica dependența de nicotină trebuie avut în vedere foarte mulți factori: genetici, farmacologici, psihologici, de mediu. 

Sevrajul este fenomenul care apare la întreruperea bruscă a prizei de drog cu toate consecințele care decurg de aici. Nicotina este un drog care cauzează dependența fizică și simptome neplăcute de sevraj atunci cînd este abandonată brusc; astfel apar:
- nevoia presantă de a fuma
- anxietate
- iritabilitate, neliniște, enervare
- deprimare sau depresie
- creșterea apetitului”




Nu mai continui pe tema obiceiului de a fuma, am vrut doar să se înțeleagă faptul că obiceiurile nocive oferă ceva, o plăcere în general, de care poți deveni dependent, și la care este greu de renunțat forțat, fără a compensa cu altceva, un alt beneficiu bine conștientizat, motivant.

Renunțarea la fumat - citește pe acest site despre metode și tehnici de aplicat pentru a te lăsa de fumat. 
Chiar dacă nu ești fumător, analiza lor îți poate fi de folos, să înțelegi mecanismul de rupere a dependenței, și poate vei putea sprijini vreun prieten fumător care vrea să se lase de fumat dar nu știe cum să procedeze mai bine

În concluzie
- Nu recomand renunțarea forțată la ceva, decât în cazuri excepționale, în care nu se poate proceda altcumva, excepțiile întăresc regula, iar situații de excepție cer măsuri de excepție, desigur.
- Atrag atenția asupra faptului că este disfuncțional, chiar periculos, să ajungi să crezi că renunțarea sau suferința te pot face mai fericit, căci atunci poți ajunge să cauți în mod subconștient să tot renunți la câte ceva, să suferi continuu, crezând că asta te poate face fericit, căutând fericire în asta.
Eu aș afirma faptul că, dacă conștientizezi ceea ce ai putea obține benefic și util pentru tine, în urma renunțării la ceva, și ești bine motivat să obții acel ceva, atunci renunțarea va veni de la sine, fără forțare, în mod firesc și natural.
Exemplu concret: dacă ești fumător și ești hotărât să îți îmbunătățești starea de bine, de sănătate, și te apuci de mișcare, de exerciții zilnice, efectuând deci un antrenament constant, organismul va ajunge în scurt timp să respingă fumul de țigară, în mod automat, vei simți neplăcere în actul de a fuma, și vei renunța fără a face un efort, o forțare, simțind neplăcerea, răul pe care fumul îl produce organismului tău, plămânilor, sistemului respirator și sanguin, cu atât mai bine cu cât organismul este mai mult impurificat.
Organismul ajunge să se elibereze tot mai mult de substanțele nocive acumulate, și să reacționeze tot mai neplăcut la inhalarea lor.
Așa cum un nefumător tușește când simte fumul, dar un fumător nu. 
Când vei începe să tușești, asta va fi un semnal clar.



Patologie înseamnă ceva scăpat de sub control, ceva ce a ajuns să îți influențeze în mod negatic viața, comportamentul, modul de a gândi, starea de sănătate.
În general insuficiența și excesul conduc la patologii, la pierderea controlului, la dereglări, tulburări, boală.
Echilibrul este recomandat, deci, în toate, în tot ce gândești și faci.
De aceea, fii mereu atent la măsură, dozaj.
A cădea în extreme înseamnă a ajunge în situații de insuficiență sau exces, adică în blocaj.
Iar blocajele sunt sursele dereglărilor, dezechilibrelor, patologiilor. 
Dacă vrei să ai o viață echilibrată, să fii fericit, ține calea de mijloc, să nu ajungi în insuficiență sau în exces.
Nu ajunge să știi asta, este necesar să aplici în practică, activ, cu ceva efort personal, până îți creezi reflexe condiționate, obișnuințe, o atitudine, o stare, din care nu mai ești ușor de scos, de influențat, de dezechilibrat.
Sănătate, bucurie, și o zi minunată în continuare! 

Lecturarea articolului, inclusă în playlistul meu youtube Creaţii personale Kato  katona nicolae 250 videouri
Abonează-te la canalul meu youtube ca să fii la curent cu noutățile din cele peste 150 playlisturi




Vezi și articolul Deepak Chopra, Mike Wilson, Legea Detaşării, Legea atracţiei, şi.... Renunţarea



Distribuie articolul dacă ți-a plăcut, mulțumesc! 



-DONEAZĂ, dacă ți-a plăcut, susține ceea ce-ți place :) 


Donează prin PayPal, în contul reprezentat de acest mail: katonanico@gmail.com
Mulțumesc!

eJobs



APARATE pentru Relaxare, Protecție Energetică, Energizare, pentru starea ta de bine: LINK

Mind Synergy -
Stimulare cerebrală pentru relaxare profundă


-CĂRŢI SPIRITUALITATE (şi nu numai) recomandate de Kato :  http://loveblog4all.blogspot.com/2014/08/carti-spiritualitate.html

Evenimente generale Cluj Allevents.in:

-Dacă vrei să afli mai multe despre Kato şi activitatea lui :  https://www.facebook.com/notes/806080502769226/

Mai multe despre Kato : | Facebook

Resurse utile - Dezvoltare Spirituală : Toate siteurile de mai jos sunt administrate de mine şi vei găsi informaţii utile aici 1. Profil Googl



-De AICI(click aici) POŢI ASCULTA ŞI DOWNLOADA ÎN FORMAT AUDIO mp3 CREAŢIILE PERSONALE KATO, pentru a le putea asculta oriunde
-Dacă ţi-a plăcut, dă un click pe Like şi Distribuie, şi Abonează-te la postările noi ale acestui blog prin email, serviciul Feedburner, dând click aici: Subscribe to Love Blog 4 All by Email

-Apasă simultan tastele Ctrl şi D, pentru a adăuga acest site la Favorite (Bookmarks).

-Pentru a găsi ceva specific pe blog, poţi căuta după termen, la "Căutare", în stânga sus, sau pe coloana din stânga jos la Etichetele asociate postărilor (cuvintele albastre, în ordine alfabetică).

-Abonează-te la marea videotecă de pe canalul meu youtube (dă click pe categoriile de playlisturi să se deschidă toate):  http://youtube.com/user/katonanico

-Te poţi Abona şi la blogul meu "SPIRIT", să primeşti notificări pt postările noi, pe email, aici:  Subscribe to Spirit by Email

-Te invit să vizitezi şi mai noul meu blog : "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial" - http://katoparapsihologieextrasenzorial.blogspot.ro/
-Fă economie de timp şi bani, efectuând cumpărături online prin accesarea promoţiilor din reclame, susţinând totodată astfel şi acest blog. 
Mulţumesc !

-Aici ai linkul către  CUPRINSUL  blogului, cu lista tuturor postărilor, pe Categorii, plus toate articolele de pe siteurile mele "Spirit" şi "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial", peste 500 articole ! http://loveblog4all.blogspot.com/2015/11/toate-postarile-blogului-linkurile.html


SOFTWARE Prezentări Multimedia, Editare Foto, Video 2D, 3D, Webdesign, Webinarii, Email Marketing, etc. Promoţii şi Bonusuri...


 

software-deals.ro

  VigLink banner








Embed

Niciun comentariu:

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-60726497-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');