Kato Live embed Video

kato-podcast

Totalul afișărilor de pagină

Translate

TRANSLATE with Bing

miercuri, februarie 26, 2014

Mintea și Sufletul

Există multe afirmații pe net de genul : “Mintea este într-o mare proporție... frica“.
Autorii lor confundă o TRĂIRE SUFLETEASCĂ adică EMOȚIONALĂ, cu ACTIVITATEA INTELECTUALĂ, cu OPERAȚIILE GÂNDIRII.
MINTEA ȘI SUFLETUL NU SUNT ACELAȘI LUCRU !
 Mulți fac astfel de confuzii, și ajung la teorii aberante, nonsensuale. 
Chiar și mari “maeștri” consacrați…

MP: Poate că mintea ţese frica, care duce la emoţia cu pricina.
Sau ţese plasa care duce la frică.
Cine controlează pe cine ? Asta e-ntrebarea...

DL: da poti controloa totu cu mintea in mom. cind esti o masina..adica fara suflet..se vede unde am ajuns din trairea constienta fara suflet ..in care nu-ti mai pasa de semeni ci doar de tine,nimic nu te mai impiedica sa faci abuzuri ..si atunci care sint inconstienti... ?

GT: Pentru a distinge frica de minte trebuie sa stim ce reprezinta fiecare.
Wikipedia: ‘’Frica este un mecanism de supraviețuire ce apare ca răspunsul unui om la o amenințare concretă, de obicei negativă. Frica este legată de anxietate. Aceasta depinde de persoană și poate varia de la prudență la fobie și paranoia. Ea ține de mai multe stări, printre care grija, anxietatea, teroarea, paranoia, oroare, panică.
O frică de o intensitate extremă, persistentă, sesizată de către subiect ca fiind iraționlă se numește fobie. 
Fobia este determinată de prezența sau doar anticiparea prezenței unui obiect, a unei vietăți sau a unei situații.
Psihologul american Jerome Kagan susține că la unele persoane frica este înnăscută.”
Wikipedia: ‘’Mintea este ansamblul de caracteristici informaționale care determină personalitatea.
Funcții ale minții:
1- Percepția și reprezentarea realității
2- Construcția și declanșarea comportamentului gestual prin care subiectul intervine transformant în alcătuirea reprezentării fenomenale.
3- Geneza și utilizarea limbajului caracterizat ca ansamblu de operanzi informationali prin intermediul carora se poate realiza descrierea si comunicarea realității, descrierea comportamentului fizic si mental al subiectului, denominarea gesturilor, controlul acțiunii gestuale sau intelective, investigante și modelante de realitate.
4- Construcția conceptelor, fiecare explicitând familii de invarianțe obiectuale, dinamice, relaționale sau caracterizante, aplicabile realității.
5- Geneza stărilor afective prin care subiectul alocă valori lumii și persoanei, se atasează emotiv de ele, își propune scopuri și luptă să le atingă.
Afectivitatea este funcția umanizantă, prin intermediul ei omul socializează, creează grupuri de interese, acțiuni, colaborări și relații intime, își exprimă personalitatea și contribuie la modificarea personalității partenerilor.
6- Cea mai obscură și neînțeleasă funcție a minții este conștientizarea subiectului. 
Conștiența este capabilitatea unui subiect de a nu se identifica niciodată pe deplin cu oricare din stările proprii, de a avea permanent o rezervă de sine, distinctă de sinele implicat. 
Prin conștiență omul se poate decupla de orice acțiune sau relație în desfășurare și poate alege și parcurge alta, păstrând mereu posibilitatea desprinderii de aceasta.
 Principala proprietate creativă a minții este construcția conceptelor, a agregatelor informaționale reflectând segmente de realitate sau persoană.
Conceptele discern proprietăți structurale, corelante, calitativ sau cantitativ operante, sau descriptiv afective. 
Prin concepte individul modelează realitatea sau se autodefinește modal. 
Autodefinirea presupune reprezentarea de sine fizică, reprezentarea conceptuală, particularizarea intențională și afectivă.
Un subiect autodefinit se situează în realitate, se conștientizează autosituant, se orientează interactiv în ambient, își identifică și rezolvă scopurile și atribuie valori lumii și persoanei.‘’
Punctul 6 confirma afirmatia lui Kato referitor la Constienta si Incostienta.
Este adevarat ca „Cine știe că mintea este Constructorul, vorba lui Edgar Cayce: “Mind is The Builder”, știe că prin gândire își poate controla orice fel de trăire emoțională (sufletească). 
Sa nu uitam ca excesul intr-o directie sau alta duce la dezastre care au costat atatea natiuni (vezi Hitler). 
Fiecare este liber sa-si desavarseasca capacitatile mentale si emotionale, asa cum doreste cu conditia de a nu incalca liberul arbitru al semenilor sai, de a respecta normele de convietuire sociala, etica si morala etc. 
Nevoia de a sintetiza conduce si la folosirea acestui limbaj de lemn... 

DL: dincolo de discursul si definitia despre intelect care nu mai au mare insemnatate pt generatiile ce vin si care nu folosesc aici decit lui ,,Kato'' pt pag. lui..eu cred ca a venit vremea in care mintea trebuie sa coboare in suflet (inima)si sa gindeasca deacolo...

GT: Inclusiv in psihologie, se apreciaza ca mintea serveste sufletului in relatia cu spiritul dar si cu corpul fizic. Afirmatia lui Kato despre controlul mintii era facuta in scopul constientizarii emotiilor, trairilor sufletesti si controlului acestora atunci cand este necesar, altfel apar confuzii, derapaje de tot felul.
E bine de apreciat cand cineva, oricine, doreste sa ofere niste lamuriri pertinente care pot ajuta pe, inclusiv, emitentul unei afirmatii din care rezulta confuzii si "teorii aberante".

DL: imi cer scuze daca va simtiti lezata de afirmatile mele aberante..nu ma intereseaza neaparat o pozitie de intelectual ..eu vad lucrurile mult mai simplu si modest, nu am facut decit sa exprim inca o data ideea ca a venit timpul cind trebuie sa SIMTIM mai mult si sa gindim mai putin ..sa ne rindicam in constiinta inimi si a sinelui divin, de unde adevarata minte ni se va revela.

GT: L, nu ma simt deloc lezata, am vrut doar sa lamuresc cateva aspecte care nu tin de o convingere proprie, ci vin din documentare de la surse recunscute. Am procedat asa, tocmai pentru a elimina nota de subiectivism ce ar putea denatura intelegerea corecta a informatiilor prezentate. 
Eu iti multumesc pentru precizarile tale, nu sunt necesare scuzele, am inteles bine ce ai vrut sa spui.  
Fiecare isi decide soarta, pana la urma...cum se zice... cu mai mult sentiment sau mai multa minte.
Sa-i lasam lui Kato disectia marelui maestru consacrat... :) , sa faca si el ceva, nu-i asa ?

Kato:  “dincolo de discursul si definita despre intelect care nu mai au mare insemnatate pt generatiile ce vin si care nu folosesc aici decit lui,,Kato'' pt pag. lui..eu cred ca a venit vremea in care mintea trebuie sa coboare in suflet (inima) si sa gindeasca deacolo..”
:) Amuzant...  
Noi suntem responsabili pentru educația generațiilor ce vin. Și Eu... 
Ceea ce scriu servește tuturor generațiilor. 
Și celor care vin, și celor care stau, și celor care pleacă :) 
Sunt doar un… umil servitor, care servește tuturor :) 
Deja am servit mulți oameni, și voi servi și mai mulți, în continuare, căci învățătura mea este… nemuritoare. :)
Dar liberul arbitru permite oricui vrea să își ‘’coboare mintea in suflet (inima) si sa gindeasca de acolo‘’, dacă… poate realiza astfel de… performanțe :)
Gândiți, fraților, cu ce vreți, cu ce puteți, și de unde vreți și puteți, numai… gândiți ! 
Nu pierdeți vremea. Gândiți înainte de a acționa, spre binele vostru, căci altfel veți acționa inconștient, la nimereală, și veți… suferi consecințele. Neplăcute…
 Ce cred eu, sau L, sau G, sau tu, cititorule, ne privește pe fiecare. 
Fiecare cu credințele și convingerile sale. 
Cât timp eu nu forțez pe nimeni cu nimic, forțările altora la adresa mea nu pot decât să mă… amuze :)
Fiecare este singur responsabil de alegerile și deciziile sale. 
Degeaba dau vina pe alții, cei ce proiectează învinuiri în afara lor.
Cine nu își înțelege responsabilitățile, este… iresponsabil. 
Dar asta nu îl scutește cu nimic să sufere consecințele faptelor sale !

DL: eu nu vreau sa serveasca la nimeni invatatura mea ..nu sint in materie sa fac asta si nici nu mi-am propus asta, daca o faceti inseamna ca stiti ce va asumati ..cit despre invatatura nemuritoate ..dati-mi voie sa ma indoiesc ...totul e schimbator ,perisabil aici pe pamint.

Kato: Cine confundă inima cu sufletul, ce fel de cunoștințe și experiență în domeniul spiritual poate avea ?

DL:  eu nu am cunostinte spirituale foarte vaste, daca stiti mai bine luminati-ma si spuneti cam unde e asa asezat sufletu ..ca io nustiu poate o fii in minte.

Kato: Dacă vei citi ce am scris până acum, vei avea surpriza de a constata faptul că am precizat și aceste detalii. 
Caută și vei găsi. Doar nu vrei să primești mereu totul de-a gata, mură-n gură, nu ? 
Care ar mai fi… meritul tău ? :)

DL: stiu care e meritul meu..si nu am sa va citesc..pt ca nu consider ca meritati

Kato: Dar, ca să nu fiu rău, ci bun, ofer bibliografie celor cărora nu le place stilul meu:
http://www.spiritualrs.net/Conferinte/GA009/GA009_3L2.html ;
http://www.spiritualrs.net/Conferinte/GA056/GA56_index.html ;
http://www.spiritualrs.net/Lucrari_GA.html

DL: mult. nu ca o lauda dar am deja carti ale autorului,stati linistit sint un cautator ..ma descurc

Kato: Nu îți fă griji sau probleme din cauza liniştii mele. :)
Nu suferi cu gândul la mine, ci bucură-te. :) 
Căci ceea ce am scris merită să fie citit de alții, care au și ei, anumite… merite, care atrag, prin rezonanță, această învățătură.
Nu oricine poate înțelege ceea ce am scris, dar la fiecare îi va veni rândul, în viața asta sau în alta, făcând parte din generațiile care vor… veni. :)
Dacă ai cărțile, m-am liniștit. :) 
Mai rămâne deci doar să… le citești. 
Spor la treabă…
Pax Vobiscum ♰

DL: da le-am citit, sper ca te-ai linistit de tot... eu chiar ma bucur.. asta e starea mea adevarata ,si nu stau cu gindul la tine draga ,,Kato'' esti ironic gratuit..mai ai de urcat... 

Kato: De urcat are doar cel ce jos se află, sau se coboară... 
Am de urcat doar când mă cobor… :) 
“Ironia” mea nu este gratuită. 
Nu ofer nimic gratuit, la fel cum nici tu nu oferi. 
Totul este făcut din interes. 
Că-i reciproc sau nu, personal sau de grup, astea sunt alte povești. 
Dar nu te amăgi cu… gratuitățile. 
Ele nu există. 
Totul costă, totul se… plătește… ;)





CĂRŢI SPIRITUALITATE (şi nu numai) recomandate de Kato : http://loveblog4all.blogspot.com/2014/08/carti-spiritualitate.html


Dacă ţi-a plăcut, dă un click pe Like şi Distribuie, şi Abonează-te la postările noi ale acestui blog prin email, serviciul Feedburner, dând click aici : Subscribe to Love Blog 4 All by Email
Apasă simultan pe tastele Ctrl şi D, pentru a adăuga acest site la Favorite (Bookmarks).
Pentru a găsi ceva specific pe blog, poţi căuta după termen la "Căutare" în stânga sus, sau pe coloana din stânga jos la Etichetele asociate postărilor (cuvintele albastre, în ordine alfabetică).
De asemenea, consultă marea videotecă de pe canalul meu youtube (dă click pe categoriile de playlisturi să se deschidă toate) : http://youtube.com/user/katonanico
Te poţi Abona şi la siteul meu SPIRIT, să primeşti notificări pt postările noi, pe email, aici : Subscribe to Spirit by Email
Te invit cu bucurie să vizitezi şi noul meu blog : "Kato - Parapsihologie, Extrasenzorial" - http://katoparapsihologieextrasenzorial.blogspot.ro/
Fă economie de timp şi bani, efectuând cumpărături online prin accesarea promoţiilor din reclame, susţinând totodată astfel şi acest blog. Accesează acest link pt oferta completă de magazine unde găseşti tot ce vrei : https://www.facebook.com/notes/806471976063412/ Mulţumesc !



Embed

Niciun comentariu:

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-60726497-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');